دید کلی در مورد برندینگ
دید کلی در مورد برندینگ
نام تجاری (برند) فرصتی برای ایجاد شخصیت شرکت شما و ایجاد ارتباط نزدیک با مشتریان است.
بر خلاف تصور رایج ، برندینگ موارد بسیار بیشتری از آرم و بسته بندی شما را شامل می شود. برند تجاری شما مجموع کل شرکت شماست - از نام تجاری ، طرح ها ، ارتباطات گرفته تا ارزش اصلی و مدل تجاری شما.
هدف از برندینگ این است که شما به سادهترین شکل ممکن، مشتریها را متوجه این مسئله کنید که چه عرضه میکنید و چه تفاوتی با کسب و کارهای دیگر دارید (چهچیزی کسب و کار شما را منحصربهفرد میکند). البته برندینگ صرفا محدود به یک «پیشنهاد منحصربهفرد فروش» نمیشود و دربرگیرنده تمامی روشهایی است که با استفاده از آنها نشان میدهید که چه هدفی را دنبال میکنید و چه ارزشهایی دارید.
معرفی و شناختهشدن بهتر و بیشتر کسبوکار در میان مردم، شاید دلیل اصلی اهمیت برندینگ باشد.
برندینگ درحقیقت یکی از المانهای حیاتی برای موفقیت و دوام کسبوکارها است و به دلایل مختلف، باعث رونق و گسترش فعالیتها میشود. فعالیتهای برندینگ به شما کمک میکند که خود را در حیطه کاریتان بهعنوان کسبوکاری متخصص و قابلاطمینان معرفی کنید. احساس اعتماد ایجادشده به مشتریها و مصرفکنندگان هم منتقل خواهد شد و آنها هنگام تصمیمگیری برای دریافت خدمات شما، کار بهمراتب سادهتری خواهند داشت. این مسئله چشمانداز آیندۀ کسبوکارتان را امیدوارکنندهتر خواهد کرد.
این موارد بهنوعی در فعالیتهای برندینگ و انتقال پیامی که گفته شد نقش دارند:
- محیط و فضای کلی فروشگاههای شما
- برخورد کارکنان شما با مشتریها
- طرز لباسپوشیدن و ظاهر کارکنان
- قیمتی که برای محصولات در نظر میگیرید
- بستهبندی محصولات
- روابطعمومی
- سخنرانیهای عمومی
- ایمیلهایی که مستقیما برای مشتریهایتان میفرستید
- ارگانها و سازمانهایی که حمایتگر فعالیتهای شما هستند
- تبلیغات
ذهنیت و برداشت مشتریها و مخاطبان از مجموع این موارد، به برند و کسب و کار شما شکل میدهد.