ژورنال تخصصی مجموعه مد بی تی

دستمال گردن

پنجشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۹، ۰۳:۳۹ ب.ظ

دستمال گردن

 

اینکه چطور لباس بپوشیم مهم است. مهم است چون بخش زیادی از تصورات دیگران درباره شخصیت ما در نگاه اول، با نگاه به سبک لباس پوشیدنمان شکل می‌گیرد. اگر عاشق استایل‌های خاص هستید خوب است بدانید دستمال‌گردن از آن دسته جزییات ظریفی است که حسابی خوش‌تیپ‌ترتان خواهد کرد.
 

یکی از اکسسوری هایی که قدمت تاریخی دارد؛ و همچنان مورد استفاده علاقه مندان به استایل کلاسیک قرار می گیرد، دستمال گردن می باشد.

برای اینکه در یک مهمانی زنانه بدرخشید کافی است از لباس‌های کلیشه‌ای فاصله بگیرید. پیشنهاد امروز ما برایتان ست کردن یک دستمال‌گردن زیبا با رنگ کتتان است.
هنگامی که صحبت از رنگ به میان می آید ، مطمعناً هیچ قاعده ثابت و مشخصی برای یک رنگ خاص وجود ندارد ، اما رنگ دستمال گردن باید با مناسبت خاصی که در این پوشش استفاده میکنید هماهنگی داشته باشد . آنچه که مهم است دستمال گردنی که میپوشید باید با رنگ پوست شما هماهنگی داشته باشد ، چرا که این نقطه پوششی به صورت شما بسیار نزدیک است .


رایج ترین پارچه هایی که در انواع دستمال گردن به کار می روند؛ پشم، انگورا ( موی خرگوش یا مرغوز )، ترمه یا کشمیر، نخ، کتان، مواد مصنوعی یا ترکیبی از آن ها میباشد .

شومیز لباسی کاربردی است که اغلب خانم‌ها یکی، دو تا از آن را در کمد لباس‌هایشان دارند. یک دستمال‌گردن زیبا با ترکیب رنگی ملایم با شومیزی به رنگ روشن استایل شیک و لطیفی برایتان خواهد ساخت.

در گذشته استفاده آقایان از دستمال گردن در بین افرادی که ثروت و جایگاه قابل ملاحظه ای را داشتند؛ رواج داشت.

در آن زمان استفاده از دستمال گردن مخصوص تیپ های رسمی و کت شلوار بود؛ اما با پیشرفت صنعت مد و فشن این اکسسوری مردانه به شکل های دیگه نیز در بازار ارائه شد. به طور مثال افراد رپر و Hip Hop Stylist از دستمال گردن های مخصوص استفاده می کنند.

طرح‌های کراوات و دستمال‌گردن ایرانی در خارج از ایران هم طرفداران زیادی دارد. نقش‌های ترمه و بته‌جقه با استایل‌های رسمی زیبا به نظر می‌رسند و با رنگ‌های شاد و زنده‌شان خاص هستند. خوبی دیگری که دارند اینکه با هر رنگ کت‌وشلواری به‌راحتی ست خواهند شد.

 

نویسنده: برهان ترک فر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی